sobota, 19 sierpnia 2017

Ósmy

Co robi nauczyciel na wakacjach? Na przykład pisze czytanki - wierszydła:

STRASZNY SEN
W gęstym lesie, w ciemnym lasku
słychać pełno krzyków, wrzasków.
Coś piszczało, coś się darło,
aż strach złapał mnie za gardło!
Pod kamieniem coś się skryło,
coś, co bardzo głośno wyło.
Już, już miałem dać drapaka,
Aż tu nagle – draka taka!
Spadłem z łóżka, ale huk!
Uff. Nie połamałem nóg.

PRANIE
O rany, o rany,
Rwetes niesłychany!
W domu zamieszanie –
Mama robi pranie!
Wyciągnęła gatki, szmatki,
I ręczniki, i makatki,
Pięć obrusów, bluzek siedem,
o, ręczniczek jeszcze jeden!
Kilkanaście par skarpetek
(córki, synka i cioteczki),
Sterta portek, trzy sukienki,
Poszwy, ścierki i ściereczki.
Pralka dwoi się i troi,
By nadążyć z wirowaniem.
Grzecznie łyka wodę z proszkiem
I zaczyna dziki taniec.
Głośno huczy, podskakuje,
Coś w niej stuka, trzeszczy, dzwoni.
Pianę toczy wkoło drzwiczek…
Nagle cisza – prania koniec.

ULICA
Biegnie ulica między domami,
Spieszy się, pędzi razem z drzewami.
Za nią samochód woła zdyszany:
- Ulico, czekaj! Ja jadę z wami!
A ona na to: pospiesz się, proszę,
bo ja spóźnialskich bardzo nie znoszę.
Włącz szybsze biegi
i dodaj gazu,
to nas dogonisz
bez drogowskazu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dwunasty

Od kilku lat jednym z priorytetów MENu jest intensywny rozwój czytelnictwa wśród uczniów. Nie ma co kryć, książka (z różnych względów, równ...